איך אוכל לעזור לך היום?

עורך דין ירושה בחיפה

תוכן עניינים

עורך דין ירושה בחיפה

תכנון לעתיד הוא אחריות שכולנו חולקים בין אם באמצעות תכנון פנסיוני מתאים, שמירה על פקדונות כאלו ואחרים. אבל. אחת הדרכים היעילות ביותר להבטיח שהנכסים שלכם יחולקו לפי רצוננו היא ללא ספק באמצעות יצירת צוואה. בישראל, לצוואות תפקיד משמעותי בענייני ירושה, כשהן מספקות בהירות ותוקף משפטי לחלוקת העיזבון של כל אחד מאיתנו. לכן בכדי להותיר אחרינו כתב ירושה, אשר יהיה ברור באופן החלוקה, יאפשר מתן תנאים הגיוני ומשפטיים מומלץ לעשות שימוש בשירותיו של עורך דין ירושה. כך ניתן יהיה לכסות את כל המאפיינים החוקיים, להכיר את סגנונות הצוואה הקיימות ועוד מאפיינים חשובים בעת הכנה של צוואה. 

מדוע להיעזר בשירותיו של עורך ירושה?

הפעלת שירותיו של עורך דין ירושה בחיפה בעת יצירת תכנית ירושה או בהתלבטות כיצד להכין את הצווה יש לא מעט מציעה יתרונות, ביניהם מומחיות משפטית. כאשר עורך דין ירושה המתמחה בנבכי דיני הירושה יכול לספק הכוונה מדויקת בהתאם לנסיבות הייחודיות לתא המשפחתי, לאופי הקשר בין בני המשפחה וכמובן לתקינות המשפטית זה. אפשר לומר כי בעזרת שירותים אלו, ניתן להבטיח כי הצוואה שנבקש להכין תעמוד גם בדרישות החוק, גם בצמצום קונפליקטים עתידיים וגם בחלוקה בהירה וברורה. 

כמו כן בעת תכנון של צוואה יש לשים דגש גל עם תכנון מס עיזבון, לכן שימוש בשירותיו של עורך דין ירושות יכול לספק הדרכה לגבי תכנון מס עיזבון ברור וללא הפתעות מיותרות. באופן הזה ניתן יהיה למזער את חובות המס ולהבטיח שהמוטבים שלנו יקבלו את הערך המרבי מהעיזבון שנותיר להם.

וכמובן שבנסיבות חיים משתנות, רבים מאיתנו עלולים לבקש ולשנות את הצוואה שנותיר אחרינו. בשל כך שימוש בשירותיו של עורך דין ירושה בחיפה או בכל עיר אחרת, יאפשר לנו לבצע עדכון ועריכה על פי חוק. בין אם מדובר בהתאמה לתקנות חדשות שנקבעו, בחלוקה מחודשת של נכסים בין היורשים ומקרים אחרים.
השימוש בעורך דין ירושה מאפשר לא רק עריכת ירושה תקינה, אלא גם לשקף את ההחלטות של בעל הצוואה בצורה אובייקטיבית ונהירה. וזאת מכיוון שפעולה כזו עלולה להיות לעיתים הכרחית בעת עריכה או כתיבה מחודשת של צוואה.

 

צוואה מוכרת-אילו צוואות מכיר החוק

בכדי לממש צוואה בתחום השיפוטי הישראלי, על הצוואה להיעשות באמצעות ארבעה דרכים אשר יוכלו להסדיר בצורה חוקית את מעמד הצוואה ולהעניק לה תוקף משפטי ובר מימוש.

  • ירושה בעל פה- מבין ארבעת האפשרויות להפיכת צוואה לבעלת תוקף חוקי, קיימת אפשרות לבצע ירושה שבעל פה הדורשת תנאים מסוימים. הראשון מבניהם יהיה נוכחות של שני עדים וכי מצבו של המוריש תהיה במקרים של גסיסה, ולאחר השמעת הצוואה על העדים יהיה להעלות בכתב את צוואת המוריש ולהעביר אותה לרשם הצוואות
  • ירושה כתובה- אחת הירושות השכיחות היא ירושה שבכתב, שכאמור נדרשת לעמוד בכמה פרמטרים שונים כמו חתימה בכתב יד של כותב הצוואה, לצד כתיבת התאריך. כל זאת בכדי לאמת פרטים כמו זמן כתיבת הצוואה וזהותו של הכותב. 
  • צוואה בפני רשות- אופציה נוספת שתהפוך את כתב הירושה לחוקי היא באמצעות מסירה צוואת בעל פה או בכתב לרשות המוסמכת לכך, החל מנוטריון, בית דין דתי וכלה בבית משפט לענייני משפחה. 
  • צוואה מול עדים-צוואה דומה לצוואת שבעל פה היא צוואה המובאת בפני עדים, כאשר מימוש של צוואה זו דורש להוכיח כי העדים אכן יבצעו את צוואתו של המוריש. 

עם זאת כאשר מדובר בהכנה של צוואה מכל סוג שהוא, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי עדכני אשר יוכל להפוך את הצוואה גם לקבילה גם מהבחינה המשפטית וגם מהאפשרות לחלק את הרכוש/נכסים בצורה מאוזנת ומבוקרת עד כמה שניתן.

 

יורשים ומתנגדים

יורשים חוקיים בישראל נקבעים על פי חוק הירושה. הם יכולים לכלול את בן או בת הזוג שנותרו בחיים, ילדים, הורים וקרובי משפחה אחרים כמו אחים ובני דודים. כמו כן אדם יכול להחליט גם לרשום את נכסיו לטובת תאגידים, קרנות ללא מטרות רווח ועוד. עם זאת במידה וזהות היורש לא תהיה ברורה, ייתכן והחלק אשר יועד אל אותה זהות עלול להיות מבוטל על פי סעיף 33 לחוק.  

כמו כן על פי פסיקת בתי המשפט, נקבע כי כל מי ש"מעוניין בדבר" ראשי להתנגד לצוואה ובאופן כמעט דומה לזהות היורשים שיכולה לעבור בין עמותות לקרובי משפחה, בית הדין קובע כי כל אדם שעלול להיות איזה שהוא עניין כלכלי עם חלוקת הצוואה רשאי להתנגד לה. בשורות הבאות ננסה לפרט מעט יותר בנושא התנגדות לקיום צו ירושה.   

 

התנגדויות לקיום צו ירושה

במצבים מסוימים, בעלי עניין עשויים להתנגד לקיום צוואה והם עשויים לכלול יורשים חוקיים, כגון בני זוג שנותרו בחיים, ילדים או קרובי משפחה אחרים, אשר רשאים לערער על הצוואה אם הם סבורים שהיא אינה מספקת את זכויותיהם בצורה מספקת או אם הם חושדים בהשפעה בלתי הוגנת או בחשד לזיוף הירושה.

וכמו שציינו מעל גם אנשים הופיעו בצוואה קודמת או מי שציפו להיכלל בצוואה החדשה, עשויים להתנגד לביצועה אם הם חשים שהודחו שלא בצדק או לא הוגדר ראויה או ברורה מספיק לנוכח מעמדם. וכמובן גם במידה וישנם נושים למנוח, הם יהיו רשאים להתנגד לקיום צוואה במידה ויהיו סבורים שחובותיהם לא טופלו כראוי או אם הם חושדים בהעברת נכסים במרמה וכנגד הסכמים שנעשו עם המנוח.

 

איך למנוע התנגדויות לקיום צוואה?

בכדי למזער את הסיכון של אי קיום צוואה, מומלץ לשקול מספרים אמצעים כאשר הראשון שבהם הוא בהירות ותוקף משפטי. כמו שציינו עד כה מסמך של צוואה דורש תוקף משפטי ברורה ומובהק לגבי אופן החלוקה, התניות או העברת נאמנות בתנאים כאלו ואחרים, בשל כך תוקף משפטי בהיר וברור יאפשר צמצום סכסוכים ואי הבנות. בכדי לעשות זאת ניתן להיעזר בשירותיו של עורך דין ירושה בחיפה או בכל עיר אחרת, ולקבל הכוונה מותאמת לאופי החלוקה שנבקש לעשות ובהתאם לחוקי המדינה.

כמו כן נדבך נוסף יהיה יכולת התקשורת עם הסובבים, במידה ונבקש לגרוע או לערוך מהצוואה קרובים ובני משפחה מומלץ להעביר בבירור את כוונותינו לבני המשפחה ולמוטבים הפוטנציאליים. יכולת תקשורת זו תעזור למתן היגיון סביר אשר עומד מאחורי ההחלטה, ובאותה הנשים תאפשר גם להפחית את הסבירות להתנגדות קיום הצוואה.  

כבר מעל נקודה זו עלתה אך בלא מעט קריטית יכולה להיות קריטית והיא,  סקור ועדכון של הצוואה אחת לתקופה. באופן הזה ניתן יהיה לשקף שינויים בנסיבות החיים, כגון בני משפחה חדשים, נכסים משמעותיים או שינויים במערכות יחסים אישיות. כמו כן עדכון הצוואה יאפשר לשמור על הרלוונטיות שלה ולהפחית בצורה משמעותית את הסבירות להתנגדויות על סמך הוראות מיושנות.

 

יש לך שאלה? אני במרחק הקלקה

🔒 הטופס מאובטח ומוצפן