איך אוכל לעזור לך היום?

עורך דין מקרקעין בחיפה

תוכן עניינים

עורך דין מקרקעין בחיפה

בכל הנוגע לעסקאות נדל"ן בישראל, המומחיות של עורך דין מקרקעין יכולה להיות תוספת משמעותית. בין אם אתם קונים, מוכרים או שוכרים נכס, המורכבויות המשפטיות יכולות להיות מכריעות ולהפוך להפוך לשכר לימוד לא קטן. לכן בכדי להצליח להפיק מעסקאות שכאלו את המיטב, מומלץ להכיר אילו שירותים יוכל לספר לנו עורך דין מקרקעין. כששירותים אלו נעים החל מהתמקדות בפישוט ותכנון תשלומי מס, שימושים בעת רכישה או השכרה של דירה, יחד עם ביצוע בדיקות נכס יסודיות ועוד. 

בדיקות לפני רכישה

לפני רכישת דירה, חשוב לבצע מספר בדיקות על מנת להבטיח עסקה חלקה ובטוחה. לכן שימוש בשירותיו של עורך דין מקרקעין בחיפה יוכל לסייע בביצוע בדיקות חיוניות כמו אימות הבעלות על הנכס, כל שעבוד קיים, כמו כן גם שעבוד או מחלוקות משפטיות הקשורות לנכס. בנוסף לכל בדיקות לפני רכישה כוללות גם בדיקת נאותות, אשר כוללות ביצוע בדיקת נאותות מקיפה שתאפשר הערכה של היבטים המשפטיים, פיננסיים והפיזיים של הנכס. בדיקות אלו כמובן יכללו בתוכן גם בחינת חוזים, היתרים, תקנות תכנון וכל נושא משפטי אפשרי אחר שעלול להפריע בעת ביצוע העסקה. 

תכנון תשלומי מס

כמו כן רכישה או מכירה של נכס עלולה לכלול בתוכה לא מעט תשלומי מס, בשל כך ניווט בנוף המס יכול להיות מורכב, במיוחד וידרוש לא פעם תכנון של תשלומי המס השונים. ובבחירה של עורך דין נדל"ן ניתן יהיה לקבל הכוונה וליווי בנושאים הקשורים למס כמו מס רווחי הון, אשר נדרש לא פעם בעת רכישה של נכס חדש ובתנאים שונים כמו כן גם תשלומי מע"מ במידה ודירתכם עומדת בתנאי תשלום מע"מ, עורך דין המתמחה בנדל"ן ידע לעמוד בתקנות המע"מ הנדרשות, לרבות הגשת דוחות מע"מ ותיאום עם רשויות המס. יחד עם כל אלו גם מומלץ להיוודע למס רכוש, שאמור להתקיים תחת תהליכים של הערכת מס רכוש ותכנון מתאים לתשלום מקדמות או פריסה של תשלומים.

 

לפני חתימה על חוזה

כאמור המסמך הרשמי אשר מעגן בחוק את רכישת הדירה הוא כמובן החוזה, בשל כך לפני חתימה על חוזה הרכישה, יש חשיבות מכרעת להתקשר עם עורך דין מקרקעין שיוכל להגן על האינטרסים ולהבטיח הסכם הוגן ומחייב משפטית. לכן פעולה ראשונית שניתן לקבל דרך שירותיו של עורך דין נדל"ן תהיה סקירת חוזה, בה יסוקר חוזה הרכישה בקפידה, יחד עם זיהוי תנאים לא הוגנים או שליליים. כמו כן גם שינוי בתנאים השונים ושמירה על זכויות הרוכשים/קונים יהיו חלק מהפעולות אותן ייבצע עורך הדין בעת סקירת חוזה הרכישה.  

כמו כן גם בזמן הליך משא ומתן ניתן יהיה לקבל עזר מעורך הדין, אשר ינהל בשם לקוחותיו את המשא ומתן של הרכישה  יאפשר עמידה בלתי מתפשרת לתנאים המבוקשים ויפיק את המיטב מהליך זה. כמובן שיחד עם כל אלו עורך דין נדל"ן יאפשר הסבר עמוק ומדויק של השלכות סעיפים שונים, יחד עם עם הסבר לחובותיו של הרוכש או הקונה ולרבות הקמה של סדר נאמנות שיוכל להגן על כספי הלקוחות עד להשלמת ביצוע העסקה.  

 

במידה ויש צורך בנטילת משכנתא

בישראל חלק לא קטן מהדירות שנרכשו נעשות באמצעות משכנתאות למיניהן, בשל כך שימוש בעורך דין מקרקעין בחיפה יכול להיות חיוני להליך רכישה או מכירת הנכס. שירותיו של עורך דין מקרקעין מנוסה, יכול להעניק סיוע רב ערך. החל מסקירת משכנתא, אז ייבדק תנאי המשכנתא והסכם בכדי לוודא כי אכן הם תואמים לאינטרסים של הלקוח. כמו כן גם בהליך משא ומתן של נטילת המשכנתא, הכרה בהתחייבויות עתידיות וההשלכות שלהן וכמובן בדיקת נאותות. בדיקות אלו ייעשו בכדי להבטיח כי כל הזכויות יועברו לרוכש הדירה לאחר סילוק המשכנתא על הנכס במידה וקיימת, כי לא קיימים תנאים נסתרים אשר עלולים להשפיע על עלויות הנכס בעתיד ועוד. 

 

עורך דין נדל"ן גם עבור השכרת דירה

מרבית עסקאות הנדל"ן דורשות קבלת שירותים מאיש מקצוע כמו עורך דין מקרקעין בחיפה או בירושלים, וכשאר מדובר בהשכרה של דירה ככל הנראה כי גם הצד השוכר וגם הצד המשכיר יוכלו לעשות שימוש חיוני וחסכוני במיוחד בשירותים הללו. בשל כך שימוש בעורך דין נדל"ן יאפשר סקירה של הסכם השירות, האם התנאים לא דרקוניים מידי והאם עלול המשכיר או השוכר למצוא עצמם אל מול חובות כספיים עם סיום השימוש בנכס. כמו כן ייעוץ שכזה יאפשר גם לנווט בהליך משא ומתן מול כל אחד מהצדדים, יחד עם עמידה בתקנות ובחוקים הרלוונטיים עבור כל אחד מהצדדים. 

 

מתי לפנות עורך דין במקרה של השכרה

על מנת לייעל את חווית ההשכרה ולהימנע ממלכודות אפשריות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקרקעין בשלבים הבאים:

  1. משא ומתן על שכירות: התקשרות עם עורך דין במהלך תהליך המשא ומתן יכולה להבטיח שתנאי השכירות יהיו הוגנים, סבירים ומתואמים לדרישות הספציפיות של כל אחד מהצדדים. כמו כן משא ומתן שכזה יאפשר גם להבין את ההשלכות של סעיפים שונים ולהציע שינויים הוגנים האינטרסים. 
  2. סקירת הסכם השכירות: לפני החתימה על הסכם השכירות, חשוב שעורך דין יבדוק את המסמך. זאת בשל היכולת לבצע הערכה בעלת תוקף משפטי, יחד עם זיהוי סיכונים נסתרים ויוודאו שכל ההוראות הדרושות כלולים כדי להגן על זכויות המשכיר או השוכר. 
  3. יישוב סכסוכים: עסקאות של השכרת דירה עלול גם להביא לכדי מקרים של סכסוכים בין המשכירים לשוכרים, בשל כך במצבים שכאלו מומלץ להתייעץ עם עורך דין בהקדם. שירות זה יוכל לספק הנחיות לגבי החלטות פוטנציאליות, אפשרויות גישור, או, במידת הצורך לקבל ייצוג בבית המשפט.

סיוע בתקנות ובטחונות

עורך דין מקרקעין יכול לספק תמיכה רבת ערך בניווט בתקנות ובסוגיות שונות שעלולות להתעורר במהלך השכירות. כמו כן עלולים להתגלע לא מעט סוגיות בכל הקשור לתקנות ובטחונות בעת השכרה של דירה, החל מסוגי שימוש בנכס. בין אם אם בכוונת השוכר להשתמש בנכס המושכר למטרה מסוימת, כגון משרד ביתי או מיזם מסחרי, עורך דין יכול להדריך אותו אילו תקנות רלוונטיות ולהבטיח עמידה בדרישות הייעוד והרישוי המקומיות ולרבות התנהלות מול בעל הנכס. 

כמו כן גם מקרים של בעיות תחזוקה או בלאי ככל הנראה יתגלו במהלך שכירות הנכס, לכן עורך דין יכול להעניק ייעוץ לגבי הזכויות והחובות של במקרים שכלו ובמידה ולא סוכמו בראש בחוזה. וכמובן שלצורך הפקדת בטחונות והפקדות, עורך דין מקרקעין יכול לספק הדרכה לגבי הדרישות וההגבלות המשפטיות אשר חלות על בטחונות והפקדות בעת השכרה של נכס. 

יש לך שאלה? אני במרחק הקלקה

🔒 הטופס מאובטח ומוצפן