איך אוכל לעזור לך היום?

ייפוי כוח מתמשך בחיפה

תוכן עניינים

ייפוי כוח מתמשך בחיפה

בישראל, ייפוי כוח מתמשך בתחום תכנון העזבון או בכדי לשמש כאפטורופוס לקרוב משפחה חסר ישע בתחומים שונים, הוא מכשיר משפטי רב עוצמה המאפשר ליחידים למנות אנשים מהימנים לקבל החלטות בשמם במקרה שהם נפלו מחוסר יכולת או אינם מסוגלים לקבל החלטות באופן עצמאי. ומכיוון שלאף אחד מאיתנו לא קיימת ערובה לאריכות ימים או לבריאות איתנה עד מאה ועשרים, בשורות הבאות ננסה לבחון את המושג ייפוי כוח מתמשך בישראל, חשיבותו, העיתוי האידיאלי להגשת מועמדות, סוגי של ייפוי כוח המוכרים, מה עלול להיות שכר עורכי הדין, קריטריונים בזכאות לאפוטרופסות, מקרים בהם לא ניתן לבצע ייפוי כוח מתמשך, וכמובן אילו הרשויות המעניקות תוקף משפטי ועוד טיפים שימושיים.

ייפוי כוח מתמשך-תנאים ומקרים שכיחים

כאשר מדבור בהנפקת ייפוי כוח מתמשך חיפה או בעיר אחרת בישראל, קיימים כמה מקרים/תנאים אשר שימוש בייפוי כוח עלול להטיב עימם. אחד מהם הוא כמובן החשש בכל הקשור לגיל, כאשר אנשים צופים אפשרות של חוסר יכולת נפשית או פיזית עקב הזדקנות ובמידת הצורך חוסר יכולת של הורה לטפל באחד מילדיו אשר סובל ממגבלות נפשית או פיזית. ובהקשר זה כמובן במידה ומתגלה מחלה או מוגבלות חמורה כאשר אנשים מתמודדים עם תנאים שעלולים לפגוע ביכולות קבלת ההחלטות, החל מחשיפה לחומרים מסוכנים ועד למקרים של תאונות בלתי צפויות.

לכן גם התניה של ייפוי כוח מתמשך במקרים בלתי צפויים אשר יביאו לכדי אובדן כושר זמני או קבוע. וכמובן במידה וישנם אנשים המתגוררים או יש להם נכסים בחו"ל,  וזקוקים לקבלת החלטות מידיות ומקומיות יוכלו להעביר ייפוי כוח מתמשך לנאמן או קרוב משפחה מטעמם. 

מועד הגשה של ייפוי כוח מתמשך

הזמן הטוב ביותר להגיש בקשה לייפוי כוח מתמשך הוא כאשר אנשים מסוגלים נפשית ופיזית לקבל החלטות באופן עצמאי. מקרים של דחיינות עלולים לסכן את יכולתם העתידית, בין בלבחור עורך הדין לטיפול ייפוי הכוח וכלה ביכולת לפרט את רצונותיהם בצורה ברורה. לכן הגשת בקשה של ייפוי כוח צריכה להיעשות בהקדם האפשרי מטעם בני המשפחה או ממנה האפוטרופוס, שכן איננו יודעים מה צופן העתיד ומתי ייעשה שימוש בייפוי הכוח. 

סוגים של ייפוי כוח בישראל

ייפוי כוח מתמשך בחיפה או בכל נקודה אחרת בישראל, יכולה להתקיים דרך כמה סוגים והתייחסויות שונות כאשר הראשון והשכיח מבניהם יהיה ייפוי כוח מתמשך לענייני רכוש ופיננסים. ייפוי כוח מסוג זה מסמיך את עורך הדין או הנאמן בפועל לטפל בעניינים פיננסיים, לרבות ניהול חשבונות בנק, השקעות, עסקאות רכוש, ניהול נכסים פיזיים או דיגיטליים וכמובן תשלום חשבונות. סוג נוסף של ייפוי כוח מתמשך מתייחס לכל הקשר לבריאות ולרווחה, כאשר מסמך זה זה מעניק סמכות לנאמן קבלת החלטות בתחום הבריאות, לרבות טיפולים רפואיים, הסדרי חיים וטיפול בסוף החיים.

קריטריונים לזכאות לאפוטרופסות

בכדי למנות אפוטרופוסים חשוב להכיר את התנאים לזכאות במעמד שכזה, שכן ישנם מצבים רפואיים או אתיים אשר מחריגים את מקבלי ייפוי הכוח.  

הקריטריון הראשון הוא הגיל, שכן לא ניתן למנות אפוטרופוס שגילו פחות מגיל 18. כמו כן גם אנשים בעלי פגיעות שכליות שונות, וזאת בשל שאנשים אשר אינם מסוגלים בעצמם לקבל החלטה בשל קשיים קוגניטיביים/נפשיים לא יוכלו לקבל אחריות על חייו של אדם אחר. וכמובן כאשר מדובר באנשים הנחשבים לבעלי ניגוד עניינים, וזאת בשל שאנשים המצויים בניגוד עניינים עלולים לפגוע ביכולת לפעול לטובת נותן ייפוי הכוח.

מתי לא ניתן לקיים ייפוי כוח מתמשך?

גם באשר לקיום ייפוי כוח מתמשך, קיימות הגדרות אשר הופכות את ייפוי הכוח לבלתי ניתן לקיום ובדומה להגדרות קבלת האפוטרופוס גם מעמדו של נותן הייפוי חשוב לא פחות. לכן במקרים של חוסר יכולת נפשית אם הנותן כבר חסר יכולת או חסר יכולת שכלית להבין ולקבל החלטות בנוגע לייפוי הכוח, ככל הנראה כי ייפוי הכוח שלו יהיה בלתי ניתן לקיום. כמו כן גם במקרים של הונאה או השפעה בלתי הוגנת, כך שבמידה וייפוי כוח מתמשך התבצע בנסיבות הונאה או כתוצאה מהשפעה בלתי הוגנת לא ניתן יהיה לקיים אותו.

הגשת ייפוי כוח מתמשך

בכדי להפוך את הגשת ייפוי כוח מתמשך בחיפה או בתל אביב, יש להגיש את ייפוי הכוח לאפוטרופוס הכללי מטעם המדינה אשר אחראי על בחינת כל בקשה. את הבקשה ניתן כיום להגיש בצורה מקוונת כשבמרבית המקרים היא דורשת מסמכים מזהים של הממנה ומיופה הכוח, טופס ויתור סודיות במקרה של ייפוי כוח רפואי או כללי, חוות דעת שונות וכמובן כל מסמך אחר אשר מחזק או מאשש את הצורך במתן ייפוי כוח מתמשך. 

מדוע להשתמש בעורך דין בהגשת ייפוי כוח מתמשך

בהגשת ייפוי כוח מתמשך חשוב לעשות שימוש באנשי מקצוע הרלוונטיים ובראשם אנשי חוק כמו עורכי דין, כשבעזרתם נוכל לעשות שימוש בידע משפטי רחב ובכתיבת בקשה בצורה חוקית וכמובן בהתאמה למצבו האישי של המבקש. לכן מומלץ לחפש אחר עורכי דין המתמחים בתכנון עיזבון ובמל"א הנחשבים לבעלי ידע מעמיק בחוקים ובתקנות הרלוונטיים. כשלצד שליחת הבקשה הם יוכלו להעניק הדרכה בתהליך ולהבטיח קבלת תשובה חיובית.

פרמטרים לבחירת עורך דין המתמחה בייפוי כוח מתמשך

בבחירה של אנשי עורך דין המתמחה בייפוי כוח מתמשך חשוב לשים לב למומחיות וניסיון, החל מהמתמחות בתכנון עיזבון ועד לניסיון רב בעריכת הסכמים של ייפוי כוח מתמשך. לכן מומלץ גם לוודא אישורים, התמחות מקצועית ורקורד בטיפול במקרים דומים.

כמו כן גם נדבך התקשורת קריטי, שכן תקשורת יעילה עם עורך הדין היא חיונית בעריכת בקשה של ייפוי כוח מתמשך. לכן מומלץ לבחור עורך דין עמו אתם מרגישים בנוח לדון בעניינים אישיים, אשר מקשיב בתשומת לב לדאגותיכם. כמובן שניתן לעשות שימוש בהמלצות והפניות של קרובי משפחה ולקוחות, לכן יש לחפש אחר המלצות ממקורות מהימנים, כגון חברים, משפחה או אנשי מקצוע שנעזרו בעבר בשירותיו של עורך דין עבור עריכה של ייפוי כוח מתמשך. לכן קריאת המלצות של לקוחות או ביקורות מקוונות יוכלו לספק תובנות לגבי המוניטין ושביעות רצון של לקוחות עורך הדין.

מבנה שכר של עורך דין

בכל הקשור לגזרת השכר של עורכי דין בתחום ייפוי כוח, חשוב לדעת כי בדרך השכר ינוע בין תעריף שעתי או שכר טרחה קבוע עבור משימות ספציפיות. כמו כן מומלץ להכיר את העמלות לפני קבלת השירות וכמובן להכיר את העלויות הממוצעות להליכים של הגשת בקשה לייפוי כוח מתמשך. עלויות אלו אמורות לנוע בין 2,000 עד 3,500 שקלים בממוצע, שכמובן על גובה העלות עלול להשפיע פעולות שונות כמו ייצוג בבית משפט, כתיבת מכתבים, אגרות ועוד.  

יש לך שאלה? אני במרחק הקלקה

🔒 הטופס מאובטח ומוצפן